Monday, July 5, 2010

PROGRAM TITIAN KASIH TAHUN 2010


Dari kiri...Bendahari & SU (L.Pelawat), Pengetua & Guru (SMK.Lepar Hilir,Kuantan)

Sukaneka--- acara masuk air dalam botol..

Ketua Biro Sukan & Rekrasi L.Pelawat RKKTAF...

Pengadil acara Tarik tali...berikan arahan....

Sukarelawan daripada SMK Lepar Hilir ( Pengawas Sekolah & Pusat Sumber)

Sukarelawan daripada SMK Lepar Hilir ( Pengawas Sekolah & Pusat Sumber)

Majlis Penutup..Dari kiri..Pengetua RKKTAF, Pengarah kolej Komuniti P.Besar, Pengerusi L.Pelawat RKKTAF , Pengetua SMK. Lepar Hilir ...

Pengacara Majlis Penutup...daripada Kolej Komuniti Paya Besar, Kuantan

Pengerusi Lembaga Pelawat ...berucap

Pengetua SMK. Lepar Hilir menyampaikan kutipan sumbangan daripada warga sekolah & PIBG kepada Pengetua RKKTAF ...


Program Titian Kasih RKKTAF Kuantan ala karnival sukan telah diadakan pada 04 JULAI 2010 (Ahad) di RKKTAF Kuantan pada jam 8.30 pagi hingga 2.00 petang berbentuk sukaneka dan sukan (padang).

Program ini adalah anjuran Lembaga Pelawat bersama SMK. Lepar Hilir, KPNDKK, Kolej Komuniti Paya Besar dengan kerjasama Pengetua & staff RKKTAF, Perasa Management, PDRM , APMM dan MRSM.

Objektif program adalah memupuk sinar kegembiraan dengan menerapkan kesedaran kasih sayang, rasa dihargai dan kesyukuran kepada kanak-kanak di RKKTAF disamping membina hubungan baik jangka panjang dengan masyarakat luar.

Warga SMK Lepar Hilir, Kuantan di bawah pimpinan Pengetua (En Ibrahim Mat Akil) , sepuluh orang guru dan lapan puluh Pengawas Sekolah & Pengawas Pusat Sumber Sekolah tiba di RKKTAF Kuantan awal pagi sebelum program dimulakan bertempat di Padang Bola RKKTAF .

Kesungguhan para sukarelawan datang dalam jarak kira-kira 50 KM ke RKKTAF amatlah dihargai. Mereka berlepas dari SMK Lepar Hilir kira-kira jam 7.00 pagi. Diharap mereka bergembira sambil menabur khidmat bakti kepada kanak-kanak yang ditempatkan di RKKTAF Kuantan.

Para sukarelawan Kolej Komuniti Paya Besar pula diketuai oleh Pengarahnya En Sha’amry Mohd Yusuf.

Di antara petugas sukarelawan KPNDKK yang sempat ditemui ialah En Nordin dan Pn Intan Kartini.

Acara ala karnival sukan telah dimulakan dengan lintas hormat di hadapan Pengetua RKKTAF mewakili YH Dato’ Pengarah JKM Pahang, oleh kanak-kanak penghuni RKKTAF termasuk Staf dan para sukarelawan yang telah dibahagikan mengikut rumah sukan Merah, Hijau, Biru dan Kuning.

Acara Tarik Tali adalah acara kemuncak selepas beberapa acara termasuk tiup belon, bawa bola ping pong dalam sudu dan rebut kerusi kecil.

Keistimewaan program ini ialah semua kanak-kanak di RKKTAF ini mendapat hadiah-hadiah yang disediakan. Penentuan tempat pertama, kedua dan ketiga dalam pertandingan adalah ibarat rencah penyeri pemangkin keseronokan dan kegembiraan mereka.

Aturcara seterusnya dijalankan di Dewan RKKTAF dikendalikan oleh Pengacara Majlis Cik Nur Shuhadah Mahadi dari Kolej Komuniti Paya Besar, Kuantan.

En Ibrahim Mat Akil selaku Pengetua SMK. Lepar Hilir menyatakan hasratnya agar program seperti ini diadakan sebagai acara tahunan dengan penambahbaikan mana-mana kekurangan program pertama ini. Beliau juga menyampaikan sumbangan warga sekolah termasuk PIBG kepada Pengetua RKKTAF.

Pihak Lembaga Pelawat mengalukan hasrat mulia Pengetua SMK Lepar Hilir yang bertujuan membantu RKKTAF di samping memotivasi pelajar sekolahnya yang terlibat sama sebagai sukarelawan.

Program Titian Kasih ini sebenarnya bermula 15 Mei 2010 lagi dengan kehadiran sukarelawan Kolej Komuniti dengan aktiviti gotong-royong dan melukis mural.

Perasmian penutup telah disempurnakan oleh Pengerusi Lembaga Pelawat RKKTAF Kuantan.

Kepada semua Ahli Lembaga Pelawat yang hadir dalam Program Titian Kasih pada 04 JUAL 2010 dan 15 MEI 2010 diucapkan berbanyak terima kasih kerana dapat menghadirkan diri.

Kami seluruh Ahli Lembaga Pelawat RKKTAF Kuantan merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua pihak individu dan organisasi yang terlibat secara langsung dan tidak langsung hingga membolehkan Program Titian Kasih berjalan lancar dalam cuaca redup bagaikan merestui program yang amat bermakna tersebut.

Kami juga mohon berbanyak maaf sekiranya terdapat kekurangan yang tidak menyenangkan sepanjang tempoh program dijalankan.

Diakhiri dengan serangkap puisi buat mengamit sumbangan dermawan dan kehadiran para sukarelawan buat masa mendatang.demi kesejahteraan semua kanak-kanak yang ditempatkan di RKKTAF Kuantan:

“Kanak-kanak disayangi
Orang dewasa dihormati
Usah jemu datanglah lagi
Kami sini sedia menanti”


catatan:
Setiausaha Lembaga Pelawat
05/07/2010 (Isnin)

No comments: